Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Når Sticks’n’Sushi-holdet åbner nye restauranter, gør de det altid med nogle principper for øje. Forretningen skal blandt andet sikres en loyal base af gæster, der bor i restaurantens nærområde - og derfor åbner Sticks’n’Sushi ikke i områder, hvor der primært kommer internationale turister. Det skriver Fødevarewatch.dk.
Andreas Karlsson, der er adm. direktør for sushi-kæden, sammenligner det at drive restaurant med at spille en vigtig fodboldkamp - og at gøre det dag ud dag ind.
”Det at drive restaurant er som at spille en pokalfinale hver dag. Tilmed en pokalfinale fra kl. 12, når du åbner, til lukketid og på 27 forskellige steder på en gang. Du skal sikre, at alle dine gæster går derfra og tænker, at det var en god oplevelse, og gerne vil komme igen,” siger han.
“Hvis du mister fokus fra den pokalfinale, du er ved at spille, kan ting sagtens gå galt. Vi har også tabt tingene på gulvet, men så har vi samlet dem op og lært, at vi ikke skal begå samme fejl igen. Og kan du arbejde med den mentalitet på restaurantniveau, kommer du til at klare dig godt,” fortsætter direktøren.
Læs hele historien på fødevarewatch.dk – kræver login
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Tre danske byer blandt verdens mest bæredygtige destinationer
25-09-2025
-
Miljøministers affaldsløsning møder massiv kritik
25-09-2025
-
Ny planlov skal gøre det nemmere at bygge nyt i det åbne land
25-09-2025
-
Folkemødet skaber op mod 230 mio. kr. i turismeforbrug
25-09-2025
-
HORESTA: Flere hoteller forventer lavere omsætning end normalt dette efterår
25-09-2025
-
Fårup Sommerland satser på helhedsoplevelser med overnatning
25-09-2025
-
Staten øger millionstøtte til dansk gastronomi
25-09-2025
-
Ny skatteminister vil se på lavere moms på frugt og grønt
25-09-2025
-
Årøsund Badehotel bliver en del af Small Danish Hotels
25-09-2025
-
Klimamærke får millionstøtte – men usikkerhed om lancering består
25-09-2025