Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Ejere af kaffebaren Aoife Coffee i Ebeltoft, Natacha Abrahamsen og Rasmus Jordt, har fået nok af kunder, der råber ad deres ansatte. Efter flere ubehagelige episoder har de henvendt sig på Instagram og opfordret til, at kunder behandler personalet med respekt.
HORESTA's viceadministrerende direktør, Jeppe Møller-Herskind, bekræfter over for TV2/Østjylland, at grænseoverskridende kundeadfærd ikke er et nyt fænomen i branchen.
Han nævner en restaurantkæde, der bruger et "gult kort" som et ikke-konfliktoptrappende middel mod chikane, og håber, at flere vil adoptere lignende tiltag for at reducere uacceptabel kundeadfærd.
”Det er et ikke-konfliktoptrappende initiativ. Jeg håber, at flere virksomheder lader sig inspirere, så tallene for chikane falder. Dermed sender vi et signal om, at det ikke er en okay adfærd,” siger han.
Læs hele historien på Tv2ostjylland.dk
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Tre danske byer blandt verdens mest bæredygtige destinationer
25-09-2025
-
Miljøministers affaldsløsning møder massiv kritik
25-09-2025
-
Ny planlov skal gøre det nemmere at bygge nyt i det åbne land
25-09-2025
-
Folkemødet skaber op mod 230 mio. kr. i turismeforbrug
25-09-2025
-
HORESTA: Flere hoteller forventer lavere omsætning end normalt dette efterår
25-09-2025
-
Fårup Sommerland satser på helhedsoplevelser med overnatning
25-09-2025
-
Staten øger millionstøtte til dansk gastronomi
25-09-2025
-
Ny skatteminister vil se på lavere moms på frugt og grønt
25-09-2025
-
Årøsund Badehotel bliver en del af Small Danish Hotels
25-09-2025
-
Klimamærke får millionstøtte – men usikkerhed om lancering består
25-09-2025