Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
I anledning af 20-årsjubilæet for Halloween i Tivoli vælger forlystelseshaven at tilføje en ekstra uge til sæsonen, som i år løber fra 3. oktober til og med 2. november.
Udvidelsen sker på baggrund af mange års stigende besøgstal og omsætning, hvor efterårsbegivenheden nu er blevet en fast tradition for både danske og udenlandske gæster.
Sidste år trak Halloween over en halv million besøgende, og Tivoli forventer, at endnu flere vil finde vej til den stemningsfulde have i år. Adm. direktør i Tivoli, Susanne Mørch Koch, peger på, at kombinationen af (u)hygge, farverige dekorationer og særlige events gør Halloween til en populær oplevelse.
Også turismeorganisationen Wonderful Copenhagen fremhæver Halloween som et vigtigt bidrag til at gøre hovedstaden attraktiv i efterårs- og vintersæsonen, hvor turistovernatninger i oktober 2024 rundede 1 mio.
Foruden klassiske forlystelser og halloween-dekorationer byder Tivoli i år på musicals, monsteroptog og en Michelin-belønnet mexicansk restaurant, der midlertidigt flytter ind i Det Japanske Tårn.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Tre danske byer blandt verdens mest bæredygtige destinationer
25-09-2025
-
Miljøministers affaldsløsning møder massiv kritik
25-09-2025
-
Ny planlov skal gøre det nemmere at bygge nyt i det åbne land
25-09-2025
-
Folkemødet skaber op mod 230 mio. kr. i turismeforbrug
25-09-2025
-
HORESTA: Flere hoteller forventer lavere omsætning end normalt dette efterår
25-09-2025
-
Fårup Sommerland satser på helhedsoplevelser med overnatning
25-09-2025
-
Staten øger millionstøtte til dansk gastronomi
25-09-2025
-
Ny skatteminister vil se på lavere moms på frugt og grønt
25-09-2025
-
Årøsund Badehotel bliver en del af Small Danish Hotels
25-09-2025
-
Klimamærke får millionstøtte – men usikkerhed om lancering består
25-09-2025