Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Som reaktion på gentagne episoder med chikane og respektløs adfærd fra gæster har Restaurant Omar på Nørrebro indført et nyt initiativ. Ved bordbestilling udpeges én gæst som bordkaptajn med ansvar for, at stemningen forbliver god, og at grænser respekteres – både ved eget bord og i det øvrige lokale.
Indehaver Simon Leo Hansen kalder det et desperat skridt, men nødvendigt for at skabe et trygt arbejdsmiljø, især for kvindelige ansatte, der ofte oplever uønsket adfærd. Tiltaget bygger på en længere indsats og rådgivning og er ifølge ham blevet positivt modtaget.
HORESTAs arbejdsmiljøchef Vivi Nedergaard Lambert bakker op om initiativer, der tydeligt kommunikerer forventninger til gæsters adfærd. Ordningen har ikke konkrete konsekvenser for gæster, som undlader at gribe ind, men skal fremme ansvarsfølelse og støtte personalet i pressede situationer.
Ifølge Simon Leo Hansen handler det ikke om at være perfekte, men om at forsøge at ændre en kultur, der skader medarbejderne.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Tre danske byer blandt verdens mest bæredygtige destinationer
25-09-2025
-
Miljøministers affaldsløsning møder massiv kritik
25-09-2025
-
Ny planlov skal gøre det nemmere at bygge nyt i det åbne land
25-09-2025
-
Folkemødet skaber op mod 230 mio. kr. i turismeforbrug
25-09-2025
-
HORESTA: Flere hoteller forventer lavere omsætning end normalt dette efterår
25-09-2025
-
Fårup Sommerland satser på helhedsoplevelser med overnatning
25-09-2025
-
Staten øger millionstøtte til dansk gastronomi
25-09-2025
-
Ny skatteminister vil se på lavere moms på frugt og grønt
25-09-2025
-
Årøsund Badehotel bliver en del af Small Danish Hotels
25-09-2025
-
Klimamærke får millionstøtte – men usikkerhed om lancering består
25-09-2025