Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Joe & The Juice har for første gang siden 2017 leveret overskud med et resultat på 143,3 mio. kr. i 2024 – en markant vending fra underskuddet på 107,8 mio. kr. året før.
Omsætningen steg til 2,8 mia. kr., og driftsresultatet blev forbedret til 560 mio. kr. Væksten skyldes både fremgang i eksisterende butikker og åbningen af 33 nye enheder, mens digitalt salg nu udgør 33 pct. af omsætningen. Adm. direktør Thomas Nørøxe kalder resultatet et bevis på, at kædens turnaround er lykkedes.
I slutningen af 2023 overtog General Atlantic og NNS Holding ejerskabet af Joe & The Juice og skød over 1 mia. kr. ind i selskabet.
Kapitalen skal bruges til at nedbringe gæld og accelerere ekspansion – særligt i USA, Europa og Storbritannien, samt via franchising i Asien og Mellemøsten. Målet er at nå 1.000 butikker inden for 3–4 år. For 2025 forventes en omsætningsvækst på 5–15 pct.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Ny chef og renovering skal løfte Odder Parkhotel
27-06-2025
-
Stena Line og Strawberry færdige med stor hotelrenovering i Frederikshavn
27-06-2025
-
Core Hospitality ansætter ny CFO for at styrke nordisk vækst
27-06-2025
-
Brune turistskilte lokker tusindvis af gæster til museer og oplevelser
27-06-2025
-
København forbyder turistbusser at standse ved Gefionspringvandet
27-06-2025
-
London klar til selvkørende taxier fra 2026
27-06-2025