Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

To koordinerede markedsføringskampagner har vendt udviklingen for VisitNordvestkysten, der igen oplever stigende opmærksomhed fra det norske marked.

Særligt samarbejdet med VisitDenmark og færgerederierne Color Line og Fjord Line har skabt et markant løft i digital interesse, målt på øget interaktion og længere besøgstid på kampagnesiderne.

Indsatserne har haft fokus på at nedbryde nordmændenes barrierer ved ferie i Danmark – herunder prisopfattelser – og fremhæver prisvenlige alternativer som feriehuse og lokale oplevelser.

Ifølge marketingchef Anne Vyskocil har netop det øgede fokus og en mere strategisk kommunikation skabt en synlig effekt online. VisitDenmarks norske markedschef Hege Fredlund Hoff vurderer, at kampagnerne har givet et nyt afsæt og skabt reel interesse. Nu afventer branchen, om det digitale engagement bliver til overnatninger hen over sommeren.

Læs hele historien på Turistmonitor

Hængekøjehotel åbner i Nordsjælland

Nationalpark Kongernes Nordsjælland åbner hængekøjehotel og inviterer flere til at opleve naturen på nært hold. Initiativet skal styrke både friluftsliv og naturbevidsthed.

Log ind