Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Det svenske madkoncept Moveat, der kombinerer guidede byture med kulinariske oplevelser, udvider nu sin tilstedeværelse i Danmark.

Efter tidligere events i blandt andet København og Aalborg melder selskabet, at konceptet i efteråret rulles ud i Viborg, Holstebro, Silkeborg, Horsens, Kolding, Sønderborg, Lyngby, Køge og Indre By i København.

Moveat går ud på, at gæster betaler mellem 400 og 600 kr. for adgang til seks-otte nøje udvalgte spisesteder, som byder på mindre signaturserveringer.

Turen foregår i eget tempo, og gæsterne guides rundt med hjælp fra en app. Siden den danske lancering har Moveat afholdt 21 events i 13 byer med over 3400 gæster og 134 deltagende spisesteder.

Konceptet har eksisteret i Sverige siden 2018 og samarbejder her med mere end 1500 restauranter.

Læs hele historien på FødevareWatch

Restauranter ser positivt på resten af 2025

En ny medlemsanalyse fra HORESTA viser, at restauranterne forventer vækst i både gæster og omsætning resten af året – men også med blik for de økonomiske udfordringer.

Log ind