Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

En stigende turisme og øget konkurrence presser hoteller til at tænke i nye løsninger.

Ifølge en ny rapport fra den internationale erhvervsmægler JLL kan netop gastronomi være en af branchens stærkeste differentieringsfaktorer.

60 pct. af rejsende vælger hoteller med tilhørende restaurant, og hoteller med kulinariske tilbud opnår i gennemsnit 18,6 pct. højere indtjening pr. værelse.

Den danske mæglerkæde EDC Erhverv Poul Erik Bech fremhæver i en pressemeddelelse, at tendensen også ses på det danske marked.

Ifølge Stephen Bertelsen, partner og formand for hotelgruppen i EDC Erhverv, efterspørger både danske og udenlandske gæster helhedsoplevelser, hvor mad spiller en nøglerolle. Det handler ikke kun om restaurantens overskud, men om den samlede værdiskabelse for hotellet.

Læs hele historien på Turistmonitor

Restauranter ser positivt på resten af 2025

En ny medlemsanalyse fra HORESTA viser, at restauranterne forventer vækst i både gæster og omsætning resten af året – men også med blik for de økonomiske udfordringer.

Log ind