Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
CopenPay blev lanceret af Wonderful Copenhagen i 2024 og har siden vakt international interesse.
Konceptet går ud på at belønne turister i København, når de opfører sig bæredygtigt – eksempelvis ved at samle affald eller bruge offentlig transport – med gratis oplevelser som bådture og frokoster. I år deltog omkring 100 aktører, og initiativet løb over ni uger.
Ifølge Søren Tegen Petersen, adm. direktør i Wonderful Copenhagen, har over 100 destinationer på verdensplan taget kontakt for at høre nærmere om erfaringerne.
Berlin, Bremen og Helsinki er blandt dem, der konkret arbejder med lignende idéer. I Bremen uddeles eksempelvis gaveposer til togrejsende turister, og Helsinki ønsker at udvikle et fælles initiativ i samarbejde med byer omkring Østersøen.
Wonderful Copenhagen har delt erfaringer med interessenter globalt og understreger ønsket om at bidrage til positiv forandring i rejsebranchen.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Nyt analyseværktøj skal tiltrække flere kulturturister til Danmark
05-09-2025
-
Royal Run kan booste turismen i fire nye værtsbyer
05-09-2025
-
Debatindlæg: Butikker og restauranter lukker for tidligt på turistsæsonen
05-09-2025
-
Palads-biografen kan få hotel og panoramabar på toppen
05-09-2025
-
Too Good To Go træder ind på det asiatiske marked
05-09-2025
-
HORESTA: Loft for korttidsudlejning bør halveres
05-09-2025
-
Danhostel søger ny direktør med fokus på brand og vækst
05-09-2025
-
Forskere advarer mod kystbyggeri: Planlovslempelser kan skade turismen
05-09-2025